Get Adobe Flash player

Debreceni tábor

2014.04.16-19.

Nagyon izgatottan készültünk a négy napos debreceni táborra. Én különösen izgultam, mert mentorként ez volt az első nagyobb program, amit többek közt én szerveztem s nagyon szerettem volna, hogy jól sikerüljön.

Április 16-án, szerdán izgatottan vártam a Projekt irodában a fiúk érkezésére – tudni kell, hogy az itt élő fiatalok hajlamosak lazán kezelni a határidőket, így szinte a csodával határos, hogy a megbeszélt időpontra mindenki befutott. Bepakoltunk a buszba, s kezdetét vette a kirándulás. Már az út is nagyon jó hangulatúan telt, szerencsére kapcsolatban vagyunk egy nagyon türelmes és barátságos sofőrrel, akivel öröm az utazás 🙂 A fiúk hoztak zenét, ezt összekötöttük a busz lejátszórendszerével s így utaztunk.image002 Néhányszor megálltunk útközben, így annak, aki szeretett volna, volt lehetősége az adott napszakban előírt imát elmondani, majd este megérkeztünk a szállásra. A szobák elfoglalása után megvacsoráztunk, majd este meccset néztünk a társalgóban. Akik nem voltak kíváncsiak a meccsre, a szobáikban beszélgettek.

Másnap reggeli után Zsófival és Zsuzsival voltak a fiúk, akik dramatikus önismereti csoportot tartottak.

image004Ezután spontán programváltozás következett, mert a hotelben megszállt egy magyar társaság is, akik kihívták a fiainkat egy foci meccsre! Gyorsan leszerveztük, hogy kicsit később legyen az ebéd s már rohant is mindenki a pályára – focizni vagy szurkolni a mieinknek.

Ebéd után bementünk busszal a városba. Itt az egyik, ez irányú tanulmányokat folytató fiú egy rövid idegenvezetést tartott nekünk a városról.

Megnéztük az egyetemet, a nagytemplomot, betértünk egy helyi református templomba is s kicsit sétáltunk a fő utcán. Ezt követően érkeztünk meg az Aquaticumba, ami a kirándulás egyik csúcspontja volt. Első nap az úszómester felmérte, ki mennyire tud úszni, majd szabadon lehetett csúszdázni, pancsolni, jacuzzizni – kinek mihez volt kedve. A délután folyamán uzsonnáztunk egyet, mert a nagy fürdőzésben mindenki megéhezett.

Este, vacsora után szabad program volt: beszélgettünk, kártyáztunk, s viszonylag korán mindenki lefeküdt. Pénteken folytatódott a reggeli után az önismereti kör, ennek a napnak a témája a tisztelet volt: mennyire fontos megadni és kapni.

Ezzel párhuzamosan pedig kreatív kézműves foglalkozást tartott Marica, melynek fő témája a Húsvét volt. Itt volt tojásfestés különböző technikákkal – berzselés, írókázás, karcolás, természetes anyaggal festés, illetve csuhé nyuszit és fűzfavesző ajtódíszt is készítettek. Közben beszélgettünk az ünnepről, eredetéről és a magyar hagyományokról.

Ebéd után újra az Aquaticum volt a program, ahol egy egy órás úszásoktatáson vettek részt a fiúk. Egy úszómester és három oktató segítette őket a helyes kar-és lábmozdulatok elsajátításában, ők pedig nagyon gyorsan tanultak s látványosan fejlődtek. Az oktatás után lehetőséget kaptunk arra, hogy a termál részben is eltöltsünk egy kis időt, majd visszatértünk a strandrészre, ahol a délután folyamán, aki szerette volna, kipróbálhatta a szaunát is. Este a vacsora után a társaság nagy része bement a városba szórakozni. Ez éjszaka is nagyon jól sikerült.
Másnap a reggeli után szabad program volt, néhányan sétálni mentek a városba, míg mások a sportpályán töltötték a délelőttöt.

Ebéd után a fürdőbe mentünk, ahol megint volt oktatás, így a nap végére mindenki nagyon szépen  tudott úszni. Többen voltak, akik a csúszdázás helyett a teljes délutánt az úszómedencében töltötték s gyakoroltak.

Még egy utolsó vacsorára visszamentünk a hotelbe, ahol a felszolgáló személyzet nagyon kedves szavakkal búcsúzott tőlünk s elmondták, ritkán száll meg náluk ennyire jól és illedelmesen viselkedő csoport, s szeretettel visszavárnak. A hazaút kevésbé volt intenzív, mint mikor jöttünk, mert mindenki alaposan kifáradt a négy napos tábor alatt. Többen aludtak a buszon, vagy csendesen beszélgettek. Végül Mogyoródon kitettük az ott lakó fiúkat, majd Fóton mindenki szépen besétált a csoportjába s utólagos elmondásuk szerint egy hatalmasat aludtak. A tábor óta a fiúktól kapjuk a pozitív visszajelzéseket, nagyon jól érezték magukat s remélik, lesz még részük hasonló programban.

Roszík Zsófia

mentor

Print Friendly, PDF & Email

Évfordulós eseményeink

Programsorozatunk fővédnöke:

Schmittné Makray Katalin
 olimpikon tornászunk, aki lányaival egykor gyakran tornázott együtt az intézményünkben élő gyermekekkel. Férje Schmitt Pál kétszeres olimpiai bajnok, a Magyar Köztársaság volt elnöke.